ضدعفونی کردن کفش‌ها

ضدعفونی کفش‌ها

توجه به ضدعفونی کردن کفش‌ها در دوره کرونا

پس از همه گیری کرونا، ضدعفونی کردن کفش‌ها از جمله مسائلی بوده است که بیشتر مورد توجه عموم قرار گرفت.

در ورودی بسیاری از مراکز خرید، اماکن عمومی، بسیاری از شرکت‌ها و اداره‌ها، بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و… جایگاه‌هایی جهت ضدعفونی کردن کفش‌ها مشاهده می‌شد. همچنین در خانه‌ها و منازل، ضدعفونی کردن کفش‌ها با الکل و سایر ضدعفونی کننده‌ها اهمیت ویژه‌ای پیدا کرد.

ضدعفونی کردن کفش

تمیز کردن کفش‌ها فقط مربوط به کرونا نیست

البته با فروکش کردن شیوع، این مهم در اذهان کمرنگ شده است؛ اما می‌بایست در نظر داشت که با توجه به اینکه کفش‌های شما با باکتری‌ها و ویروس‌های کف پیاده‌روها، خودروها، وسایل نقلیه عمومی، دستشویی‌‌ها و فضای باز در تماس هستند، همیشه حامل آلودگی‌های متنوعی هستند. ما این آلودگی‌ها را با ورودشان به خانه و حتی جاکفشی، وارد محیط زندگی‌مان می‌کنیم.

بنابراین موضوع ضدعفونی کردن کفش ها نه تنها در دوران همه گیری کرونا، که در تمام دوران نکته قابل توجهی است.

تحقیقات نشان داده است بسته به جنس کفش، باکتری ها می‌توانند از چند روز تا بیش از شش ماه رو آن‌ها زنده بمانند. ضدعفونی کردن و درصورت امکان شستن کفش‌ها، بهترین راه برای جلوگیری از ورود انواع آلودگی به محیط خانه است. این مهم در محیط هایی مانند مطب‌ها، بیمارستان‌ها و مکان‌های حساس بیشتر حائز اهمیت است.

تمیز کردن کفش

اهمیت ضدعفونی کردن کفش‌ها در خانه

اگر نوزاد یا کودکانی در خانه دارید، یقینا می‌دانید که با دست زدن به کف خانه و اتاق به دهان بردن اسباب بازی‌ها و وسایل، درحال کشف دنیای پیرامون هستند. کودک ما غافل از اینکه کف خانه، محیط اتاق و سایر اشیاء حامل میکروب های متعددی هستند، با دست زدن به بینی و دهان و در دهان گذاشتن اشیاء به سلامتش آسیب می‌زند.

دست زدن کودک به کفش‌ها و اسباب بازی‌ها

همچنین در مورد کودکان بزرگتر باید بدانیم اسباب‌بازی‌ها ، کفش و لباس‌های او با ارزش‌ترین دارایی‌اش هستند. کودکان اغلب در طول روز در کنار اسباب بازی‌هایشان هستند. با آن‌ها بازی می کنند، پرت می‌شوند، با آن‌ها می‌خوابند، جویده می‌شوند. یقینا علاوه بر آلودگی و کثیفی قابل مشاهده، محیط خانه و اتاق و سطح اسباب‌بازی‌ها می تواند حاوی میکروب‌ها، آلرژن‌ها یا بدتر از آن کپک باشد. بنابراین تمیز کردن، ضدعفونی و از بین بردن میکروب‌های روی اسباب‌بازی‌ها هر چندوقت یکبار، به ایمن نگه داشتن فرزندانتان کمک شایانی می‌کند.

ضدعفونی کردن کفش‌ها

ضدعفونی کننده کفش نانوسیل یک محلول گندزدا و میکروب‌کش کفش و کف کفش است. ماده موثره این محصول، پراکساید هیدروژن و یون نقره می‌باشد. ضد عفونی کننده کفش نانوسیل موثر بر  آلودگی‌های ویروسی، باکتریایی و قارچی کفش  می‌باشد. محصول ضد عفونی کننده کفش نانوسیل غیر قابل اشتعال بوده و به آبکشی نیاز ندارد.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x