توجه به ضدعفونی کردن دست‌ها

میکروب‌ها و ویروس‌های روی دست

آلودگی سطح دست‌‌ها

هر بار که شیئی را لمس می‌کنید یا با کسی دست می‌دهید، باکتری‌ها و ویروس‌های فعال بسیاری را روی دستتان جمع‌ می‌کنید. به طور تخمینی در هر سانتی‌متر مربع از پوست دست‌های ما حدود 1500 باکتری زندگی می‌کنند. نواحی مانند زیر ناخن‌ها و بین انگشتان حتی بیشتر از این تعداد در خود جای می دهند. با وجود این که برخی از باکتری‌ها برای ما مفید هستند، بسیاری از میکروب‌های خارجی که می‌توان آن ها را با شستشو و ضدعفونی کردن دست‌ها از سطح آن‌ها ز‌دود، می‌توانند باعث بیماری‌ها و عفونت‌های مختلف شوند. توجه به بهداشت دست‌ها در خانه و محل کار بسیار مهم است. مهم‌تر از آن در کارهای درمانی، تهیه غذا، مراقبت از بیماران، نوزادان و کودکان.

ضدعفونی کردن دست‌ها

ویروس‌های روی دست‌ها

بسته به این‌که به چه مکان‌هایی رفت و آمد داشته اید و با چه کسانی در تعامل بوده اید، ویروس‌های روی دست‌های شما می‌تواند شامل ویروس آنفولانزای رایج، ویروس کرونا و سایر ویروس‌ها باشد. انتقال این ویروس‌ها می‌تواند از دست ما به سرعت در خانه‌ها، اشیاء، محیط کار و افراد پیرامون اتفاق بیفتد. ما این میکروب‌ها و ویروس‌ها را به راحتی به دهان و بینی خود هدایت می‌کنیم. این فرایند ممکن است باعث بیماری خود و اطرافیانمان شویم. ما در طول روز بارها صورت خود را لمس می‌کنیم و چند وعده غذا می‌خوریم.

ویروس دست‌ها

شستشو و ضدعفونی کردن دست‌ها

شستن و ضدعفونی‌کردن دست‌ها می‌تواند تأثیر عمیقی بر بهبود بهداشت فردی و عمومی داشته باشد. همچنین انتشار میکروب‌ها و ویروس‌های را تا حد مطلوبی کاهش دهد. در دو مطالعه جداگانه مشخص شد که شستن دست‌ها می تواند دوره های بیماری اسهال را تا حدود 30 درصد و خطر عفونت تنفسی را تا 16 درصد کاهش دهد. این دو نوع بیماری سالانه میلیون‌ها کودک را در کشورهای در حال توسعه می‌کشد. بهداشت عمومی یک مسئله قابل بررسی و مداوم است؛ به همین دلیل آموزش کودکان و بزرگسالان و ایجاد برنامه‌هایی برای بهبود آگاهی برای هر جامعه بسیار مهم است. در کشورهایی که امکانات شستشوی دست و تجهیزات ضدعفونی دست‌ در اماکن عمومی به راحتی در دسترس می‌باشد، شیوع ویروس‌ها و عوامل بیماری‌ها از طریق آلودگی دست تا حد چشم‌گیری کنترل شده است.

صابون مایع

اهمیت شستن، خشک کردن و ضدعفونی کردن دست‌ها در اماکن عمومی

مزایای تمیز کردن دست‌ها بسیار آشکار هستند. بسیار مهم است که تجهیزات و امکانات شستشو، ضدعفونی کردن و خشک کردن دست‌ها تا حد امکان در اماکن عمومی در دسترس باشند. در فضاهای مشترک وجود دستگاههای صابون ریز مکانیکی و برقی، مه‌پاش و اسپری‌های ضدعفونی کننده دست و هوا، حوله‌های کاغذی و دستگاه‌های خشک کن دست همگی نقش بسزایی در بهداشت عمومی ایفا می کنند. مدیران ساختمان‌های بزرگ و مجتمع‌های مسکونی و تجاری، مسئولیت ایجاد امکانات مذکور را دارند. ایشان می‌توانند با ارائه امکانات آسان و قابل دسترس بهداشت دست، به کنترل میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا کمک کنند.

خشک کن دست

برای مشاوره در رابطه با محصولات ضدعفونی‌کننده دست و سایر محصولات مرتبط با بهداشت فردی و عمومی،
 با کارشناسان نانوسیل تماس حاصل فرمایید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x